S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Úvod » MINI

Modely aut firmy Mini

Mini Abecedamodelu

 

Kategorie modelů aut firmy Mini


Měřítko:
Výrobce:

CENA 435 Kč

Skladem



CENA 139 Kč

Skladem



CENA 435 Kč

Skladem
Novinka



CENA 390 Kč

Skladem



CENA 1 090 Kč

Skladem



CENA 563 Kč

Skladem



CENA 435 Kč

Vyprodáno



CENA 435 Kč

Skladem



CENA 139 Kč

Skladem

Austin Rover Mini je vůz projektovaný britským konstruktérem řeckého původu Alecem Issigonisem. Toto vozidlo bylo na trh uvedeno v roce 1959. Na začátku 60. let 20. století se stalo jedním z nejoblíbenějších evropských vozů. Mini vstoupil na trh v době, kdy svět (a hlavně Velká Británie) doslova žíznil po malém praktickém autě do města.(opravit prosim, auto bylo vyrobeno kvuli tzv suezske krizi a hladu po rope v te dobe...) Na to zareagovaly značky Austin a Morris, pod těmito značkami se Mini později vyráběl. Hlavní konstruktér, již zmiňovaný Alec Issigonis, navrhl převratný způsob konstrukce tohoto bezesporu revolučního vozu. Typ konstrukce „vše vepředu“ – to znamená motor, náhon předních kol i převodovka. Převratné bylo i umístění motoru napříč, do té doby sériově vůbec neprodukované, které dávalo mnohem více prostoru pro posádku a umožňovalo co nejmenší rozměry vozu. Mini se podle předpokladů stal prodejním trhákem a vyráběl se až do roku 2000, přičemž se vyrobilo 5 387 862 vozů.

Nástupce navazující na původní Mini přišel v roce 2001, kdy značku Mini převzalo BMW. Designeři tohoto vozu odmítají označení retro, podle jejich slov jde pouze o pokračování designérské linie nastavené původním Mini. Hlavní zásluhu na zajímavém designu nové generace měl Frank Stephenson, které vytvořil např. první generaci BMW X5 nebo spolupracoval na designu několika současných Ferrari, v poslední době pracoval i na Fiatu 500.

Nová generace přišla v roce 2007 a přinesla spíše evoluci designovou, než technickou. Jedinými designovými změnami bylo přestěhování směrových světel do zakulacenějších předních světlometů, pozměněné zadní světlomety změny na sloupku C. Vůz byl taky prodloužen o zhruba 20cm, čehož si ale těžko někdo na první pohled všimne.