S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Úvod » PACKARD

Modely aut značky Packard

Packard Abecedamodelu

 

Kategorie modelů aut od firmy Packard


Měřítko:
Výrobce:

CENA 390 Kč

Skladem



CENA 2 699 Kč

Skladem
Novinka



CENA 2 699 Kč

Skladem
Novinka



CENA 390 Kč

Vyprodáno

William Doud Packard a James Ward Packard založili v roce 1890 společnost Packard Electric Company. Její dceřiná továrna New York and Ohio Company ve Warrenu vyrobila v roce 1899 první automobil. Úspěch vedl k založení společnosti Ohio Automobile Company, ze které v roce 1902 vznikla Packard Motor Car Company. Packard se rychle stal výrobcem velkých, drahých a luxusních vozů konzervativního designu. Její automobily si oblíbili zámožní a mocní lidé, státníci ale také gangsterští bossové. Vozy byly oblíbeny i pro svoji spolehlivost a bezporuchovost. Technickou specialitou značky bylo používání řadových osmiválcových motorů ještě dlouho poté, co téměř všichni významní výrobci velkých vozů přešli k využití osmiválcových motorů s uspořádáním do V. Firma se také podílela na vývoji a výrobě leteckých motorů během první světové války, šlo například o motor Liberty 12. Během druhé světové války (od září 1940) vyráběl Packard v licenci britský letecký motor Rolls-Royce Merlin pod označením Packard Merlin V-1650, který byl pro svou kvalitu a spolehlivost používán v řadě britských i amerických letadel, například i ve strojích P-51 Mustang. Po válce se společnost ve výborné finanční kondici opět vrátila ke stavbě luxusních automobilů. Ale situace na trhu s luxusními automobily se změnila a tak byla pozice firmy stále těžší. V roce 1954 se Packard spojil s firmou Studebaker do Studebaker-Packard Corporation aby mohly lépe konkurovat vozům „Velké trojky“ z Detroitu. Packard o rok později představil svůj vlastní motor V 8 s označením „352“ o objemu 5,8 litru. Konstrukčně byl sice zdařilý, avšak byl příliš těžký a tak byl použit jen u několika modelů. U jiných byl nahrazován menším motorem od Studebakeru s objemem 4,7 litru označovaným „Sweepstakes“, ten byl o 82 kg lehčí. Poslední původní Packard vyjel z továrny v roce 1956. Později vyráběné vozy obou firem, také známé jako Packardbaker, se už od sebe nelišily. Díky neustále klesajícím prodejům těchto vozů výroba ve firmě Packard skončila v roce 1958.